Makey Makey - magia czy nauka?
Ćwiczenie 1
- Uruchom - PIANO (makeymakey.com) lub Aplikacje Makey (makeymakey.com)
- Połącz swój zestaw Makey makey z komputerem i spróbuj zbudować obwody zamknięte dla poszczególnych przycisków. Nie zapomnij o uziemieniu.
- Zbuduj swój zestaw według wylosowanego kodu przewodników /koperta/
- Zagraj wybraną melodię /koperta/
Ćwiczenie 2
- Uruchom Aplikacje Makey (makeymakey.com)
- Użyj Makey Makey do rysowania na ekranie komputera!
- Zmodyfikuj swój zestaw /dołącz literkę W do zmiany koloru /dodaj żelka/ Spróbuj jak działa, rysuj
- Narysuj wybrany obrazek /koperta/
Możesz teraz wybrać, które ćwiczenie chcesz wykonać 3 lub 4
Ćwiczenie 3
- Uruchom Scratch - Imagine, Program, Share (mit.edu) zaloguj się na konto klasy /login i hasło w kopercie/
- Moje rzeczy- wybierz swoją pracę pianino /lub pianino nr swojej grupy/: zmień odpowiednie litery w projekcie – tak żeby można było wykorzystać z płytką Makey makey.
- Zbuduj nowy układ, inny niż mieliście- może to być:
- / klawiatura pianino/ wykorzystaj gotową klawiaturę lub sam narysuj na kartce, wykorzystaj folię aluminiową i klej lub ołówek miękki /stolik z materiałami/
- kulki z folii aluminiowej,
- metalowe przedmioty, liście, owoce, żelki /możesz mieszać/
- ...itp.
- Zagraj na swoim pianinie dowolną melodię
Ćwiczenie 4
- Aplikacje Makey (makeymakey.com)
- Poświęć trochę czasu i kopnij piłkę z przyjacielem, w stylu Makey Makey!
- Zbuduj swój własny układ /z dowolnych przewodników/
- Spróbuj zagrać z kolegą - Jak to zrobić co z uziemieniem?
Jeżeli nie udało się wykonać wszystkich ćwiczeń – do czarodziejskiej płytki wrócimy po feriach.
To już koniec. Czy podobała się zabawa z płytką Makey, Makey
Wychodząc z klasy oceń spotkanie - WSTAW KROPKĘ
/w odpowiednie miejsce od 1 do 6/