Jesteś tutaj: Start / Kontakt / ePUAP

ePUAP

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

           Podmioty realizujące zadania publiczne zobowiązane są posiadać elektroniczną skrzynkę podawczą.

  • Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). 

UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.

  • W celu dostarczenia do Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach dokumentu elektronicznego, należy zarejestrować się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem epuap.gov.pl .

Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP, użytkownik ma dostęp do sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych i doręczania dokumentów elektronicznych do Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach.

  • Adres skrytki na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) /SP2_Zabki/SkrytkaESP

Na przedmiotowy adres skrytki użytkownicy platformy ePUAP będą mogli przesyłać korespondencję, korzystając ze wzoru „Pismo ogólne” udostępnianego przez usługę powszechną o nazwie „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”, która jest dostępna dla zalogowanego użytkownika portalu ePUAP:

  • ścieżka dostępu: Strona główna > Katalog Spraw > Inny podział spraw > Alfabetyczna lista spraw >P - należy wybrać usługę  "Pismo ogólne do podmiotu publicznego"
  1. Następnie klikamy: Załatw sprawę
  2. W polu Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisujemy: SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO  lub Ząbki
  3. Poniżej pojawi się odnaleziony adresat ( klikamy na niego myszką)
  • Przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej /za pomocą formularza elektronicznego  Pismo ogólne do podmiotu publicznego/ załatwią Państwo każdą sprawę należącą do kompetencji Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach.
  • Do formularza można dodawać załączniki o następujących rozszerzeniach: .doc, .docx, .gif, .jpg (.jpeg), .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .svg, .tif (.tiff), .txt, .xls, .xlsx, .xml.
  • Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego to 5 megabajtów. W ramach usługi centralnej „Pismo ogólne” można dołączać pliki do 500 megabajtów.
  • Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane.
  •  Odnośnie spraw załatwianych w trybie postępowania administracyjnego konieczne jest podanie imienia, nazwiska, adresu oraz złożenie podpisu osoby wnoszącej pismo.

 

  • Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje, zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny, jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP. Profil zaufany ePUAP może założyć każda pełnoletnia osoba na platformie epuap.gov.pl.

Po złożeniu elektronicznego wniosku w systemie ePUAP profil zaufany można potwierdzić w ciągu 14 dni w wybranych urzędach i instytucjach. Pełna lista „punktów potwierdzających” udostępniona jest na stronie: Strona główna ePUAP » POTWIERDŹ PROFIL ZAUFANY » Znajdź punkt potwierdzający.

/Wybrane przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące dokumentów elektronicznych: Art. 14, Art. 39(1), Art. 63, Art. 46, Art. 217 § 4./