„Znowu razem”

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 maja 2021

    W tym roku pogoda nas nie rozpieszczała. Z wytęsknieniem oczekiwaliśmy nadejścia wiosny, która od zawsze kojarzona jest z ciepłem, kolorami pierwszych kwiatów, śpiewem ptaków i aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu. Częste deszcze, pochmurne i zimne dni sprawiały, że chętniej odpoczywaliśmy w zaciszu domowego ogniska, czytając książki, oglądając filmy, czy przeglądając Internet. Brak ładnej pogody sprawił, że łatwiej było nam przetrwać czas pandemii. Jednak z utęsknieniem czekaliśmy na ciepłe dni i powrót do szkoły, do naszych klas, wspólnych spotkań z koleżankami i kolegami.

Aż wreszcie nadszedł ten długo oczekiwany moment. Grupa uczniów z klasy 3f Szkoły podstawowej nr2 w Ząbkach wraz z wychowawcą, postanowiła aktywnie spędzić ostatnie miesiące roku szkolnego, dlatego też uczniowie z ochotą przystąpili do unijnego projektu „Mały Inżynier” i zorganizowali klasowe „Laboratorium przyrodnicze”. W  jego ramach uczniowie podjęli się różnorodnych działań na terenie szkoły i miasta. Zdobywali wiadomości z nauk przyrodniczych, które były prowadzone metodą eksperymentu, kształtowały umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego i poszerzały świadomość wpływu działań człowieka na otaczające go środowisko. Poprzez prowadzone doświadczenia i zajęcia poznawali tajniki przyrody w myśl zasady: słyszę, widzę, czuję, dotykam, zapamiętam. Opiekując się „ptasią stołówką” uczniowie nauczyli się rozpoznawać gatunki ptaków po ich charakterystycznych cechach i poznali zasady, kiedy rozpoczynamy dokarmianie, czym karmimy i jak dbamy o karmniki, aby nie rozprzestrzeniały się w nich choroby.  Wykorzystując pomoce optyczne podążali tropami i śladami zwierząt zamieszkujących nasze parki, ogrody i lasy. Na zajęciach dydaktycznych przygotowali tabliczki do ogrodu szkolnego i poznali informacje na temat wysiewanych roślin. Wraz z nastaniem ciepłych dni uczniowie założyli ogródek warzywno-kwiatowy. Obserwowali wzrost warzyw, ziół i kwiatów, systematycznie je podlewali, porządkowali rabatki i grządki, a zgromadzone informacje zapisywali w dzienniku obserwatora. Podczas spotkań w klasie badali właściwości substancji, porównywali gęstość różnych cieczy z gęstością wody. Zapoznali się ze składem powietrza. W wyniku przeprowadzonych badań dowiedzieli się, dlaczego pomidor jest czerwony i czy każdy cukier musi być słodki.

    Pomimo tego, że długo nie byliśmy razem, to wspólne, ciekawe zajęcia sprawiły, że znowu poczuliśmy się grupą wspaniałych przyjaciół.

    Jolanta Gut

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie